miercuri, 2 noiembrie 2011

Unde-i "galanul" meu ?



Sunt sigură că ai mai auzit această singtamă:  " Nu mai există bărbaţi buni!". Mare minciună!  Milioane de bărbaţi buni, dintre care mulţi pot fi chiar minunaţi, sunt dispuşi să ne facă fericite. Măcar de le-am acorda  o şansă!  De cele mai multe ori sunt ideile noastre preconcepute cele care ne despart de fericire; standarde ce ne astupă simţurile şi nu ne permite să-i vedem, uneori chiar refuzăm conştient să credem că aceştia există. Astfel, pierdem orele valioase pe care le-am putea trăi alături de cineva special primind mai multă iubire decât am aştepta de la un simplu muritor,  stând neclintite şi visătoare în faţa televizorului, admirând-ul pe X din telenovela noastră preferată, dorind să fim în locul actriţei principale pentru a săruta acel "galan" blond cu ochii albaştrii ce ne face să pierdem capul ! Atât de bine ne simţim fiind susţinătoarele ideilor noastre eronate despre perfecţiune şi frumuseţe, încât am face orice să menţinem acest statut neschimbat.

Aşa îi părăsim pe acei bărbaţi care se poartă "cu mănuşi" cu noi, pe baza că: "Nu e destul de frumos", " Nu câştigă destui bani"," Nu are ochii  lui X din telenovela X", "Nu-mi place stilul lui de a se îmbrăca", " Nu are un Audi sau un Porsche cu care să mă plimbe",  am spune orice, numai să nu fim nevoite să acceptăm relaţii reale,ceva mai mult decât vise, cu foarte mare potenţial, alături de bărbaţi simpli şi aparent nesemnificativi, dar care au multe de oferit. 

Atâta timp cât aceştia ne curtează, nu avem interes, îi respingem ba chiar simţim nevoia să tot fugim de ei. Iar când sătui de mofturile şi standardele noastre imposibile de atins  se îndepărtează de noi, ajungem să ne plângem singure de milă, susţinând printre lacrimi şi suspine că nimeni nu ne iubeşte, etichetând (pe nedrept ) specia masculină ca fiind nefolositoare .

Astfel stând lucrurile, ne ţinem moţ după  “galani”,  frumoşi, cu bani...care nu ne vor deşi noi suntem dispuse să facem orice  pentru o frimitură de atenţie din partea lor, nu ne respectă sau se poartă urât cu noi şi după aceea ne plângem soarta pentru că tot ei sunt cei care ne evită şi ne înşeală. Îi implorăm să ne dea atenţie, să ne iubească, şi ni se pare ceva natural atunci când aceştia ne refuză. Acceptăm ambalajul răpitor şi ignorăm nimicnicia conţinutului. Toate aceste lucruri, doar pentru faptul că ei DA, se ajustă standardelor noastre; pretenţii la care refuzăm să renunţăm.

Te întrebi oare:  unde-i "galanul" meu? Îţi voi răspunde eu : "galanul" tău, draga mea, se află chiar la tine acasă, este ciufulit, poate ca are ceva burtică, riduri şi cearcăne, te iubeşte la nebunie, munceşte 24 de ore pentru tine...ah, şi nu are un Porsche sau un Audi parcat în faţa blocului, ci o Dacie ! Ce vrei mai mult?

© Marta Barbu, "Chirurgia Inimii"

P.S....Apreciază ce ai !

Niciun comentariu: